პროექტის სახელწოდება - პოლიმერები და ბოჭკოები.
1.
პროექტის მთავარი იდეა - დედამიწაზე არსებული უამრავი
პოლიმერების , ბოჭკოების და პლასტმასების მრავალფეროვნებაში მოსწავლეები უნდა იყონ ორიენტირებულნი და გარკვეულნი
მათ თვისებებსა
და გამოყენებაში.
2.
პროექტის აქტუალობა - ყოველწლიურად იზრდება სისთეტიკური
ბოჭკოების და პლასტმასების რაოდენობა და ამიტომ მოსწავლეებმა უნდა ერკვეოდნენ მათ მრავალფეროვნებაში.
3.
პროექტის მიზნები: თეორიული ცოდნის გამოყენება ყოველდღიურ ცხოვრებაში;
მოსწავლეებმა დაინახონ პრობლემა, რომელიც მრავალგზით
შეიძლება გადაიჭრას, მიუსადაგონ ის რეალური ცხოვრების მიზნებს და მიდგომებს; პრობლემის
გადაჭრა მოითხოვს ანალიტიკური, შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების უნარების განვითარებას.
4.
მონაწილეთა ასაკი: მე-10 კლასი, 16 მოსწავლე
5.
ხანგრძლივობა - მოკლევადიანი, 1 თვე
6.
მოსალოდნელი შედეგები - მოსწავლეები შეძლებენ ბოჭკოების
და პლასტმასების განსხვავებას და გამოყენებას.
7.
პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: ა) ბოჭკოების და პლასტმასების ნიმუშები;
ბ) ქიმიური რეაქტივები (აზოტმჟავა, ნატრიუმის ტუტე, აცეტონი, დიქლორეტანი, ბენზოლი, მშრალი სპირტი,
პინცეტები, ქიმ. ჭიქები, პეტრის ფინჯანები, კომპიუტერი.
8.
პროექტის მსვლელობა: ა) მოსწავლეების 4 ჯგუფად დაყოფა
1 ჯგუფი - თეორიული მასალის მოძიება
ბოჭკოებზე
3 ჯგუფი - ამზადებენ პროექტის პრაქტიკულ
მხარეს
4 ჯგუფი - მოძიებული მასალის კომპიუტერული
ვერსია, შედეგების დამუშავება;
გ)
პრაქტიკული სამუშაო - ბოჭკოების წვა (დაკვირვება, ანალიზის გაკეთება, დასკვნების გამოტანა, ცხრილის შედგენა )
ე)
გამოკვლევის გაფორმება ცხრილის სახით.
|
ნიმუშების დასახელება
|
წვის შედეგი
|
აზოტმჟავა
|
ტუტე
|
აცეტონი
|
დიქლორ.
|
1.
|
ბამბა
|
|
|
|
|
|
2.
|
აბრეშუმი
|
|
|
|
|
|
3.
|
შალი
|
|
|
|
|
|
4.
|
ლავსანი
და ა.შ.
|
|
|
|
|
|
ვ)
მიღებული შედეგების ელ. ვერსია.
9.
ისტ-ის, ბიოლოგიის და ქიმიის ინტეგრაცია/
10.
პროექტის ხელმძღვანელი: კარინა გოზალოვა
საგნობრივი პროექტი ქიმიაში.
ReplyDeleteპედ. კ. გოზალოვა
1. პროექტის სახელწოდება - პოლიმერები და ბოჭკოები.
2. პროექტის მთავარი იდეა - დედამიწაზე არსებული უამრავი პოლიმერების , ბოჭკოების და პლასტმასების მრავალფეროვნებაში მოსწავლეები უნდა იყონ ორიენტირებულნი და გარკვეულნი
მათ თვისებებსა და გამოყენებაში.
3. პროექტის აქტუალობა - ყოველწლიურად იზრდება სისთეტიკური ბოჭკოების და პლასტმასების რაოდენობა და ამიტომ მოსწავლეებმა უნდა ერკვეოდნენ მათ მრავალფეროვნებაში.
4. პროექტის მიზნები: თეორიული ცოდნის გამოყენება ყოველდღიურ ცხოვრებაში;
პრაქტიკული უნარების გამომუშავება ( რეცხვა, დაუთოვება, ლაქების გამოყვანა);
მოსწავლეებმა დაინახონ პრობლემა, რომელიც მრავალგზით შეიძლება გადაიჭრას, მიუსადაგონ ის რეალური ცხოვრების მიზნებს და მიდგომებს; პრობლემის გადაჭრა მოითხოვს ანალიტიკური, შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების უნარების განვითარებას.
5. მონაწილეთა ასაკი: მე-10 კლასი, 16 მოსწავლე
6. ხანგრძლივობა - მოკლევადიანი, 1 თვე
7. მოსალოდნელი შედეგები - მოსწავლეები შეძლებენ ბოჭკოების და პლასტმასების განსხვავებას და გამოყენებას.
8. პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: ა) ბოჭკოების და პლასტმასების ნიმუშები;
ბ) ქიმიური რეაქტივები (აზოტმჟავა, ნატრიუმის ტუტე, აცეტონი, დიქლორეტანი, ბენზოლი, მშრალი სპირტი, პინცეტები, ქიმ. ჭიქები, პეტრის ფინჯანები, კომპიუტერი.
9. პროექტის მსვლელობა: ა) მოსწავლეების 4 ჯგუფად დაყოფა
ბ) დავალებების შერჩევა:
1 ჯგუფი - თეორიული მასალის მოძიება ბოჭკოებზე
2 ჯგუფი - თეორიული მასალის მოძიება პლასტმასებზე
3 ჯგუფი - ამზადებენ პროექტის პრაქტიკულ მხარეს
4 ჯგუფი - მოძიებული მასალის კომპიუტერული ვერსია, შედეგების დამუშავება;
გ) პრაქტიკული სამუშაო - ბოჭკოების წვა (დაკვირვება, ანალიზის გაკეთება, დასკვნების გამოტანა, ცხრილის შედგენა )
დ) ბოჭკოების და პლასტმასების სხვადასხვა რეაქტივებთან ურთიერთქმედება;
ე) გამოკვლევის გაფორმება ცხრილის სახით.
ნიმუშების დასახელება წვის შედეგი აზოტმჟავა ტუტე აცეტონი დიქლორ.
1. ბამბა
2. აბრეშუმი
3. შალი
4. ლავსანი და ა.შ.
ვ) მიღებული შედეგების ელ. ვერსია.
10. ისტ-ის, ბიოლოგიის და ქიმიის ინტეგრაცია/
11. პროექტის ხელმძღვანელი: კარინა გოზალოვა
12. ხელმძღვანელის ელ. პოსტა: kgozalova@gmail.com
13. პროექტის ვებ-გვერდი / ბლოგი :karagozalova