Friday, June 15, 2012

პოლიმერები და ბოჭკოები.

პროექტის  სახელწოდება - პოლიმერები და ბოჭკოები.
1.                  პროექტის მთავარი იდეა - დედამიწაზე არსებული უამრავი პოლიმერების , ბოჭკოების და პლასტმასების მრავალფეროვნებაში მოსწავლეები უნდა  იყონ ორიენტირებულნი და  გარკვეულნი
მათ თვისებებსა და გამოყენებაში.
2.                  პროექტის აქტუალობა - ყოველწლიურად იზრდება სისთეტიკური ბოჭკოების და პლასტმასების რაოდენობა და ამიტომ მოსწავლეებმა უნდა ერკვეოდნენ მათ მრავალფეროვნებაში.
3.                  პროექტის მიზნები:  თეორიული ცოდნის გამოყენება ყოველდღიურ ცხოვრებაში;
          პრაქტიკული უნარების გამომუშავება ( რეცხვა, დაუთოვება, ლაქების გამოყვანა);
           მოსწავლეებმა დაინახონ პრობლემა, რომელიც მრავალგზით შეიძლება გადაიჭრას, მიუსადაგონ ის რეალური ცხოვრების მიზნებს და მიდგომებს; პრობლემის გადაჭრა მოითხოვს ანალიტიკური, შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების უნარების განვითარებას.
4.                  მონაწილეთა ასაკი: მე-10 კლასი, 16 მოსწავლე
5.                  ხანგრძლივობა - მოკლევადიანი, 1 თვე
6.                  მოსალოდნელი შედეგები - მოსწავლეები შეძლებენ ბოჭკოების და პლასტმასების განსხვავებას და გამოყენებას.
7.                  პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:    ა) ბოჭკოების და პლასტმასების ნიმუშები;
                                                                                         ბ) ქიმიური რეაქტივები (აზოტმჟავა, ნატრიუმის ტუტე,  აცეტონი, დიქლორეტანი, ბენზოლი, მშრალი სპირტი, პინცეტები, ქიმ. ჭიქები, პეტრის ფინჯანები, კომპიუტერი.
8.                  პროექტის მსვლელობა:  ა) მოსწავლეების 4   ჯგუფად დაყოფა
                                              ბ) დავალებების შერჩევა:
             1 ჯგუფი - თეორიული მასალის მოძიება ბოჭკოებზე
             2 ჯგუფი - თეორიული მასალის მოძიება  პლასტმასებზე
             3 ჯგუფი - ამზადებენ პროექტის პრაქტიკულ მხარეს
             4 ჯგუფი - მოძიებული მასალის კომპიუტერული ვერსია, შედეგების დამუშავება;
                                             გ) პრაქტიკული სამუშაო - ბოჭკოების წვა (დაკვირვება, ანალიზის გაკეთება,  დასკვნების გამოტანა, ცხრილის შედგენა )
                                             დ) ბოჭკოების და პლასტმასების სხვადასხვა რეაქტივებთან ურთიერთქმედება;
                                             ე) გამოკვლევის გაფორმება  ცხრილის სახით.


ნიმუშების დასახელება
წვის შედეგი
აზოტმჟავა
ტუტე
აცეტონი
დიქლორ.
1.
ბამბა





2.
აბრეშუმი





3.
შალი





4.
ლავსანი და ა.შ.






                                              ვ) მიღებული შედეგების ელ. ვერსია.
9.                  ისტ-ის, ბიოლოგიის და ქიმიის ინტეგრაცია/
10.              პროექტის ხელმძღვანელი: კარინა გოზალოვა
11.              ხელმძღვანელის ელ. პოსტა:  kgozalova@gmail.com
12.              პროექტის ვებ-გვერდი / ბლოგი : http://kgozalova.blogspot.com/






1 comment:

  1. საგნობრივი პროექტი ქიმიაში.
    პედ. კ. გოზალოვა
    1. პროექტის სახელწოდება - პოლიმერები და ბოჭკოები.
    2. პროექტის მთავარი იდეა - დედამიწაზე არსებული უამრავი პოლიმერების , ბოჭკოების და პლასტმასების მრავალფეროვნებაში მოსწავლეები უნდა იყონ ორიენტირებულნი და გარკვეულნი
    მათ თვისებებსა და გამოყენებაში.
    3. პროექტის აქტუალობა - ყოველწლიურად იზრდება სისთეტიკური ბოჭკოების და პლასტმასების რაოდენობა და ამიტომ მოსწავლეებმა უნდა ერკვეოდნენ მათ მრავალფეროვნებაში.
    4. პროექტის მიზნები: თეორიული ცოდნის გამოყენება ყოველდღიურ ცხოვრებაში;
    პრაქტიკული უნარების გამომუშავება ( რეცხვა, დაუთოვება, ლაქების გამოყვანა);
    მოსწავლეებმა დაინახონ პრობლემა, რომელიც მრავალგზით შეიძლება გადაიჭრას, მიუსადაგონ ის რეალური ცხოვრების მიზნებს და მიდგომებს; პრობლემის გადაჭრა მოითხოვს ანალიტიკური, შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების უნარების განვითარებას.
    5. მონაწილეთა ასაკი: მე-10 კლასი, 16 მოსწავლე
    6. ხანგრძლივობა - მოკლევადიანი, 1 თვე
    7. მოსალოდნელი შედეგები - მოსწავლეები შეძლებენ ბოჭკოების და პლასტმასების განსხვავებას და გამოყენებას.
    8. პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: ა) ბოჭკოების და პლასტმასების ნიმუშები;
    ბ) ქიმიური რეაქტივები (აზოტმჟავა, ნატრიუმის ტუტე, აცეტონი, დიქლორეტანი, ბენზოლი, მშრალი სპირტი, პინცეტები, ქიმ. ჭიქები, პეტრის ფინჯანები, კომპიუტერი.
    9. პროექტის მსვლელობა: ა) მოსწავლეების 4 ჯგუფად დაყოფა
    ბ) დავალებების შერჩევა:
    1 ჯგუფი - თეორიული მასალის მოძიება ბოჭკოებზე
    2 ჯგუფი - თეორიული მასალის მოძიება პლასტმასებზე
    3 ჯგუფი - ამზადებენ პროექტის პრაქტიკულ მხარეს
    4 ჯგუფი - მოძიებული მასალის კომპიუტერული ვერსია, შედეგების დამუშავება;
    გ) პრაქტიკული სამუშაო - ბოჭკოების წვა (დაკვირვება, ანალიზის გაკეთება, დასკვნების გამოტანა, ცხრილის შედგენა )
    დ) ბოჭკოების და პლასტმასების სხვადასხვა რეაქტივებთან ურთიერთქმედება;
    ე) გამოკვლევის გაფორმება ცხრილის სახით.

    ნიმუშების დასახელება წვის შედეგი აზოტმჟავა ტუტე აცეტონი დიქლორ.
    1. ბამბა
    2. აბრეშუმი
    3. შალი
    4. ლავსანი და ა.შ.

    ვ) მიღებული შედეგების ელ. ვერსია.
    10. ისტ-ის, ბიოლოგიის და ქიმიის ინტეგრაცია/
    11. პროექტის ხელმძღვანელი: კარინა გოზალოვა
    12. ხელმძღვანელის ელ. პოსტა: kgozalova@gmail.com
    13. პროექტის ვებ-გვერდი / ბლოგი :karagozalova

    ReplyDelete